Arenguseire Keskus
2021
Uuring on valminud osana Arenguseire Keskuse tulevikukindla maksustruktuuri uurimissuunast. Uurimissuunas soovitakse esmalt näidata, mis juhtub riigi tulude ja kuludega, kui me ise midagi ei muuda, aga maailm meie ümber...
Uuring on valminud osana Arenguseire Keskuse tulevikukindla maksustruktuuri uurimissuunast. Uurimissuunas soovitakse esmalt näidata, mis juhtub riigi tulude ja kuludega, kui me ise midagi ei muuda, aga maailm meie ümber...
Uurime, kuidas kasutatakse maksusüsteemi sisse ehitatud käitumuslikke taipamisi innovatsiooni, parema tervisekäitumise ning puhtama keskkonna saavutamiseks. Uuringu tulemusena toome välja instrumendid, mida Eestis pole kasutatud, kuid mida mujal eespool viidatud...
Rail Balticu projektil on nii otseselt kui ka kaudselt oluline mõju mitmetele kinnisasjadele, riivates seejuures kinnisasjade omanike omandipõhiõigust ning piirates maatükkide kasutusvõimalusi. Sellised mõjud võivad olla seotud vajadusega kinnisasi...
Struktuurivahendeid ehk Euroopa Regionaalarengufondi, Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi toetusi kasutati eelmisel ELi eelarveperioodil Eestis kolm miljardit eurot. PRIA ehk ELi põllumajandus- ja maaelu toetuste maht ulatus veidi üle ühe miljardi...
Kui väärtpaber ei ole börsil kaubeldav ja tehingu asjaolud on ebatavalised, siis võib selle väärtuse hindamine olla küllaltki keeruline. Käesoleva analüüsi raames hinnati, milline on BLRT B-aktsia õiglane väärtus,...
Omavalitsus on palju ja jäätmefirmasid vähe. Seetõttu võivad nii mõnedki pisemad omavalitsused leida ennast olukorrast, kus nende turujõud lepingu tingimuste läbirääkimisel ei ole kuigi suur. Üheks lahenduseks võiks olla...
Rongiliikluse korraldamine Eesti on sageli problemaatiline, sest elanike arvud on asulates väikesed ja puhtalt rahas mõõdetuna ei ole ilma doteerimata raudteeliiklus üldjuhul kasumlik. Selle projekti eesmärgiks oli hinnata, kas...
Kas lennujaamad, mis paiknevad väljapoolt Tallinna, väärivad investeeringuid? Käesoleva projekti eesmärgiks oli analüüsida lennuliikluse turvalisuse, kasutaja-mugavuse ja kättesaadavuse parandamisvõimalusi Kärdla, Kuressaare, Ruhnu ja Tartu lennujaamades.
Projekti eesmärgiks on hinnata reisijateveoga seotud raudteeinfrastruktuuri rekonstrueerimise ja nõuete kohaseks muutmise sotsiaalmajanduslikku tasuvust (reisijaplatvormide kõrgus ja ooteplatvormide nõuded).
Uurimisülesandeks oli viia läbi sotsiaalmajanduslik tasuvusanalüüs Rail Baltica trassi viimase uuendamata osa rekonstrueerimise kohta, mille tulemusel taastatakse kogu Rail Baltica ulatuses rongide projekteerimisjärgne liikumiskiirus (120 km/h reisi- ja 80...